Тема: Алгоритм створення комп’ютерної
публікації. Особливості роботи з текстовими об’єктами під час створення
комп’ютерних публікацій. Практична робота 8. Створення простої комп’ютерної
публікації на базі шаблону.
Мета:
навчальна: розглянути алгоритм cтворення публікації; оволодіти
практичними навичками створення публікації на базі шаблону;
розвивальна: формувати вміння та навички роботи у програмі, розвивати
інтелектуальні здібності кадетів, пізнавальний інтерес до предмету інформатики;
виховна: виховувати почуття відповідальності,
вміння працювати в групі, об’єктивно оцінювати себе та інших.
Завдання уроку: навчитися створювати
комп’ютерну публікацію на базі шаблону, використовуючи програму Microsoft
Publisher.
Базові
поняття і терміни: настільні видавничі системи, комп’ютерна публікація.
Загальна
характеристика видавничої системи Microsoft Office Publisher
Настільна видавнича система Microsoft Office Publisher призначена
для створення комп’ютерних публікацій малими тиражами на невеликих
підприєм-ствах та організаціях, а також для особистих потреб користувача.
Програма Publisher має спрощену порівняно з професійними
видавничими системами функціональність. Вона забезпечує акцидентну верстку
публікацій на основі різноманітних шаблонів змісту і може пра-цювати в двох
основних режимах – створення та редагування друкованої та електронної
публікації .
Стандартним форматом файлів для збереження публікацій,
підготовлених з використанням Publisher, є формат PUB. Слід зважати, що
збереження публікацій у файлах попередніх версій програми Publisher (1998 та
2000 року) може призвести до того, що ряд функцій, можуть не працювати в програмах
попередніх версій.
Основним об’єктом у Publisher є публікація як сукупність
сторінок. На сторінках друкованих публікацій можуть розміщуватися текстові та
графічні об’єкти, а на сторінках електронних публікацій ще і звукові,
відеооб’єкти та гіперпосилання. Властивості об’єктів публікацій практично не
відрізняються від властивостей подібних об’єктів, розглянутих у Word та PowerPoint.
Над кожним з об’єктів видавнича система може виконувати певний набір операцій з
редагування та форматування.
Запуск
Publisher та інтерфейс вікна програми
Програму Publisher можна запустити на виконання кількома способами.
Наведемо найпоширеніші з них:
-
виконати
Пуск /Усі програми / Microsoft Office /Microsoft Office Publisher 2010;
-
використати
ярлик програми на Робочому столі або на Панелі швидкого запуску;
-
У разі якщо вибрано один з перших двох варіантів запуску
програми, на екрані з’явиться початкове вікно програми, розділене на три
частини
У лівій частині вікна розміщено список типів публікацій, які
можна створити в Publisher. За вибору в цьому списку одного з об’єктів,
наприклад Буклети, у центральній частині відображаються ескізи шаблонів
публікації цього типу. При цьому в лівій частині замість панелі Останні
публікації відобразиться панель з елементами керування, використовуючи які
встановлюють значення властивостей обраного шаблону публікації.
Пошук потрібних шаблонів публікацій можна здійснити,
використовуючи поле Пошук шаблонів і список, у якому можна вибрати місце пошуку:
на цьому комп’ютері, на сайті Microsoft Office Online або в обох цих місцях (Усі
шаблони).
Створення
нової публікації
Створення нової публікації можна розпочати з початкового
вікна програми, яке описано вище.
Можна пропустити ці дії, для чого в початковому вікні
програми вибрати кнопку закриття каталогу. Початкове вікно буде закрито, і
відкриється основне ві-кно програми, яке має дещо інший інтерфейс, ніж
розглянуті раніше програми пакета Microsoft Office.
У основному вікні програми, використовуючи елементи
керування панелі інструментів Об’єкти , панелі Форматування публікації Області
задач та інших панелей, користувач може самостійно розробити макет майбутньої
публікації. Він також може повернутися до створення публікації на основі
шаблонів, виконавши Файл/ Створити або вибравши у списку на панелі Форматування
публікації Області задач кнопку Змінити шаблон.
Як і в PowerPoint, у Publisher можна створювати публікації
на основі вже існуючих. Для цього в початковому вікні програми слід вибрати
кнопку З файлу і вказати файл, на основі якого буде створено нову публікацію.
Цю ж дію можна виконати в основному вікні: Файл/Відкрити або Файл /Створити/ З
файлу.
Вставлення
та редагування об’єктів
До
зразка макета користувач може застосувати кольорову
схему (Color Scheme) до вподоби зі списку: Альпійську, Гори, І'ранат, Дощ,
Захід тощо, а також шрифтову схему (Font Scheme): Архівну, Базову, Віртуальну
тощо.
Деколи
варто змінити тіло публікації
(Background) чи оформити текстові блоки різноманітними заливками за допомогою
команд з контекстного меню текстового блоку: Формат блоку /Заливка /Способи заливки. Тут також варто вибрати стилі ліній: Кольори і лінії /Стиль /Узорна рамка тощо.
Вставлення
більшості об’єктів здійснюється з використанням кнопок панелі інструментів
Об’єкти. Операції з більшістю об’єктів аналогічні подібним операціям у
PowerPoint. Як і в PowerPoint, текстові об’єкти вставляються тільки
у вигляді написів.
Елементи макета:
-
Текстові
поля (написи) – будь-який
текст, розміщений у текстовій рамці, відображеній на екрані за допомогою
пунктирних ліній.
-
Елементи оформлення документа – векторні об’єкти,
використовувані для оформлення комп’ютерної публікації: різноманітні візерунки,
узори тощо.
-
Малюнки(зображення, фотографії) – це підготовлені або
відредаговані за допомогою графічного редактора растрові зображення, якість
яких суттєво змінюється внаслідок масштабування.
Збереження
та друк публікації
Для збереження публікації у файлі слід виконати Файл/Зберегти
і у вікні Збереження документа вказати папку для збереження, ім’я файлу, його
формат і вибрати кнопку Зберегти.
Формати
файлів, у яких можуть бути збережені публікації Publisher
Формат |
Стандартний значок |
Опис формату |
PUB |
|
Файл
публікації, створеної у версіях Microsoft
Office Publisher 1998, 2000, 2003 та 2007
років |
PS |
|
Файл
публікації, підготовлений для друку на принтері, що підтримує мову розмітки
сторінок PostScript (англ. PostScript - постскриптум, після написаного), яка
використовується у видавничих системах
|
DOCX, DOC, RTF, TXT |
|
Текстові
документи різних форматів для збереження змісту публікації |
MHT; MHTML |
|
Веб-сторінка
у форматі єдиного HTML-файлу |
HTM; HTML |
|
Набір
веб сторінок, що зберігаються у папці, яка містить HTML-файли на кожну
сторінку публікації, та файлу
початкової веб-сторінки |
GIF; JPG; PNG; BMP; TIF; WMF; EMF |
різні |
Сторінки
публікації у вигляді рисунків форматів
gif, jpg, png, bmp, tif, метафайл
Windows, розширений метафайл Windows |
Налаштування параметрів і сам процес друку практично не
відрізняються від аналогічних операцій у Word.
Для встановлення значень властивостей друку можна попередньо відкрити вікно Настроювання
друку (Файл/Настроювання друку). Такі самі налаштування можна встановити й у
вікні Друк (Файл/Друк)
Відмінності в налаштуваннях вікон Друк у програмах Word і
Publisher полягають у наявності поля
попереднього перегляду і змінених елементах керування для встановлення друку
різної кількості сторінок на аркуші.
Враховуючи, що, як і PowerPoint, програма Publisher має засоби
зв’язування об’єктів, які розміщені в окремих файлах, при перенесенні на інші
комп’ютери ці об’єкти можуть не відтворюватися. Для коректного перенесення
публікації на інші комп’ютери для подальшого перегляду або друку
використовується засіб упаковки публікації. Для його використання слід виконати
Файл /Запакувати /Для іншого комп’ютера/Для друку . В обох випадках відкриється
вікно Майстер пакування. Послідовно вказуючи значення властивостей пакування
(місце збереження, об’єкти, які слід включити і зв’язати) на кожному кроці роботи
майстра для пакування, користувач створює архівний файл формату ZIP .
Відмінність у пакуванні для іншого комп’ютера і для друку полягає в тому, що
під час пакування для іншого комп’ютера не пропонується включати до архівного
файлу шрифти і файли зв’язаних об’єктів.
Алгоритм
створення комп’ютерної публікації
1.
Визначити
тему та вид публікації.
2.
Відповідно
до теми спланувати публікацію та підібрати матеріал (текст, ілюстрації тощо).
3.
Запустити
програму Microsoft Publisher.
4.
Вибрати
потрібний шаблон.
5.
Вибрати
кольорову схему та набір шрифтів, за потреби додати нові службові відомості.
6.
Вибрати
кнопку Створити.
7.
Заповнити
необхідні текстові поля, додати ілюстрації.
8.
Зберегти
публікацію.
IV.
Практична робота 8. Створення
простої комп’ютерної публікації на базі шаблону.
Увага! Під час роботи з
комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки і санітарно-гігієнічних норм!
Порядок
виконання
1.
Запустіть
на виконання програму Publisher
2016
2.
Виберіть
шаблон публікації Буклет(«Стрілки»).
3.
Виберіть
колірну схему «Лагуна» та набір шрифтів Класичний 1(Times New Roman).
4.
Натисніть
кнопку Створити.
5.
Змініть
тло аркушів (Макет сторінки—Тло).
6.
Заповніть
текстові поля, додайте ілюстрації за зразком (Робочий стіл, папка «Матеріли до
ПР»).
7.
Збережіть
роботу на диск D або
E.
8.
Перевірьте
роботу свого товариша за оціночним листом, виставьте оцінку (Я — учитель).
Комментариев нет:
Отправить комментарий